پارچه برای باغچه | 3 مرداد 1394
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

پارچه برای باغچه

  • پارچه برای باغچه
    • گوشه‌متر

    • شاهکار
    • 0/5 میانگین رأی شما

    • 0 شما هم رأی‌ و نظر دهید

    • آسانی استفاده

    • چکیده:

    • پوششی شبیه پارچه که با کشیدن آن روی زمین آماده کاشت، جلوی رشد علف‌های هرز را می‌گیریم، زمین را مرطوب نگه می‌داریم، در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و جلوی پرتوهای تند آفتاب را می‌گیریم.

    حالا که «محور شرارت» با «شیطان بزرگ» توافق و مذاکره کرده، احتمالا «برادران قاچاقچی»، غیر از بعضی جنس‌های بنجل چینی، دوباره سراغ بعضی کالاهای آمریکایی می‌روند؛ شبیه سال‌های دهه ۷۰ خورشیدی که مثلا می‌شد محصولات پزشکی «تری‌ام» آمریکا را از شبه‌نمایندگی‌های در ایران خرید شاید کم‌کم سروکله کالاهای بعضی شرکت‌های آمریکایی هم در بازار ایران پیدا شود.

    کاش برادران زحمتکش واردکننده، در کنار سوای سود خالص واردات کالاهای لوکس -که نوش جانشان- به واردکردن چیزهای کاربردی، بادوام، باکیفیت و ارزان غربی که مثلا بابا و مامان بازنشسته من هم از پس خریدش بربیایند، فکر کنند.

    در سومین سبُک‌سنگین گوشه، از پوشش پارچه‌مانندی می‌گوییم که روی زمین پهن می‌شود، جلوی رویش علف‌های هرز را می‌گیرد و چند استفاده خوب دیگر دارد.

    شاید موقع ردشدن از کنار ساختمان‌های ژیگول یا بعضی پارک‌ها، طراحی گل و گیاه و زمین را تحسین کرده باشید و برایتان پرسش پیش آمده که چطور در باغچه خانه‌تان علف‌های هرز امان‌تان را بریده‌اند اما در این زمین بزرگ اثری از آنها نیست. یک راهش استفاده از همین الیاف یا Landscape fabric است که چون زیر لایه‌ای از مالچ، ناگت یا پره‌های میوه و پوست تنه درخت کاج و سرو، ریگ و سنگ‌های زینتی یا خرده‌چوپ و خاک سبک پوشیده شده، آن را نمی‌بینید. این پارچه‌ها در مدل‌ها و اندازه های مختلف فروخته می‌شود و سازندگانش رقابت سختی با هم دارند که نتیجه‌اش به نفع خریدار است؛ مثلا یک مدل آمریکایی‌ که قیمت حدود ۳۰ متر مربع‌‌اش، ۱۰ دلار است، با ضمانتی ۱۵ساله فروخته می‌شود و سازنده‌اش ادعا کرده اگر در این مدت پارچه خراب شد یا از پس علف‌ها برنیامد، با فرستادن تکه‌ای پارچه و عکس و سند به نشانی کارخانه، پول‌تان را پس می‌دهد.

    علف هرز
    روی زمین آماده کاشت را با پارچه مخصوص باغبانی می پوشانیم

    استفاده از این پارچه‌های مفید که بعضی‌شان با الیاف طبیعی درست شدند و برای خاک و زمین و جاندارانش مضر نیستند، ساده است؛ علف‌های زمین را می‌کَنیم و خاک را زیر و رو و حسابی بازو قوی می‌کنیم. کود (و هرچه را که باید) به خاک اضافه می‌کنیم و با شن‌کِش، خاک را صاف‌وصوف کرده و پارچه را شبیه این کاری که من با این باغچه (در عکس بالا) کردم، روی زمین پهن می‌کنیم. از میخ‌های دوپای خیلی بزرگ یا مفتولی که خودمان به شکل این میخ‌ها درآورده‌ایم هم برای دوختن پارچه به زمین استفاده می‌کنیم تا از باد و باران نیابد گزند.
    حالا زمین برای در آغوش گرفتن دانه یا نشاء و جوانه‌ها آماده است. می‌توانیم با تیغ یا چاقوی تیز، ضربدرهایی X در پارچه ایجاد کنیم و کاشتنی‌هایمان را در این ضربدرها به خاک بسپاریم.
    پارچه، رطویت را روی خاک نگه می‌دارد و مصرف آب هم کم می‌شود. زمین خُنک و مرطوب که انگار دنیا را از پشت یک عینک آفتابی می‌بیند آماده است.

    نهال انبه
    هسته انبه آماده کاشت، بزرگتر از نشاء و جوانه‌های معمولی است و پارچه را بیشتر بریدیم

    چیزهایی که من دوست داشتم:

    سبکی، ارزانی، ضمانت محکم سازنده و رفیق بودن با خاک و آب و گیاه.

    چیزهایی که کم‌تر دوست داشتم:

    واقعا هیچی.





:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس , برترینها , خواندنیهای نت ,
:: بازديد از اين مطلب : 1699
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: